PGNiG Superliga inicjuje kampanię antydopingową

16 квіт. 2019 |

W poniedziałek 15 kwietnia startuje ogólnopolska antydopingowa kampania informacyjno- edukacyjna „GRAMY FAIR’’, której inicjatorem jest PGNiG Superliga. Kampania skierowana jest do sportowców wyczynowych, sportowców amatorów i młodzieży. Jej celem jest budowa świadomości i propagowanie idei uczciwości oraz czystości w sporcie. Ambasadorami kampanii zostali czołowi i uznani sportowcy, medaliści Mistrzostw Europy, Mistrzostw Świata oraz Igrzysk Olimpijskich. Wśród nich Arkadiusz Moryto i Michał Daszek. Kampania zorganizowana została pod patronatem honorowym Ministerstwa Sportu i Turystki.

W poniedziałek 15 kwietnia startuje ogólnopolska antydopingowa kampania informacyjno- edukacyjna „GRAMY FAIR’’, której inicjatorem jest PGNiG Superliga. Kampania skierowana jest do sportowców wyczynowych, sportowców amatorów i młodzieży. Jej celem jest budowa świadomości i propagowanie idei uczciwości oraz czystości w sporcie. Ambasadorami kampanii zostali czołowi i uznani sportowcy, medaliści Mistrzostw Europy, Mistrzostw Świata oraz Igrzysk Olimpijskich. Wśród nich Arkadiusz Moryto i Michał Daszek. Kampania zorganizowana została pod patronatem honorowym Ministerstwa Sportu i Turystki.

 

Integralnymi elementami przedsięwzięcia będą materiały e-learningowe oraz poradnik edukacyjny, poświęcony zagadnieniom walki z dopingiem i idei czystości w sporcie zamieszczone na stronie niedladopingu.pl. Poradnik obejmie m.in. porady ekspertów, specjalistów medycyny sportowej i suplementacji specjalistycznej, mającej na celu optymalizację kondycji psychofizycznej.

 

„Przemysł dopingu jest niestety niezwykle innowacyjny. Trzeba robić wszystko, by intensyfikować walkę z nim. Takie kampanie i zaangażowani sportowcy również się do tego przyczyniają.” – powiedział Minister Sportu Witold Bańka.

 

Zintegrowane działania marketingowe obejmować będą nośniki outdoorowe w 8 miastach Polski, nośniki DOOH w warszawskim metrze, na warszawskiej Cepelii i Domach Towarowych Centrum, kampanię banerową online oraz mobile, publikacje w prasie online, a także działania w mediach społecznościowych.

 

„Gra „fair-play”, w sposób uczciwy i partnerski, to nadrzędne cele PGNiG Superligi. Postanowiliśmy zainicjować program edukacyjny by zwiększyć świadomość dopingu i narażenia się na środki dopingowe nawet w sposób nieświadomy.” – mówi Piotr Należyty wiceprezes PGNiG Superligi. 

 

„Kampania antydopingowa „Gramy Fair” jest wyjątkowym przedsięwzięciem, w które zaangażowali się zawodnicy, organizacje sportowe oraz partnerzy wspierający sport, byrazem prowadzić działania na rzecz promowania idei uczciwości w sporcie”. – powiedział Dyrektor Polady Michał Rynkowski. 

 

Działania w obszarze mediów społecznościowych pod hasztagiem #NIEdladopingu skupią się na zaangażowaniu 13 ambasadorów kampanii do propagowania jej głównych idei jakimi są czystość i uczciwość w sporcie, a także świadomość właściwej drogi do sukcesu. Ambasadorzy zachęcać będą do aktywnego dołączenia do kampanii poprzez stronę internetową niedladopingu.pl. Składając deklaracje o czystości w sporcie, osoby wspierające otrzymają w zamian wirtualne odznaczenie.

 

W ramach kampanii, Polska Agencja Antydopingowa – POLADA, przeprowadzi szkolenia wśród blisko 320 zawodników z 14 klubów PGNiG Superligi – najwyższej klasy rozgrywkowej piłki ręcznej mężczyzn w Polsce. Kampania obejmie również 16 000 dzieci, które będą rywalizować w 320 turniejach piłki ręcznej organizowanych w ramach projektu „Kocham ręczną” przez Fundację Orły Sportu na 160 wielofunkcyjnych obiektach sportowych „Orlik” w całej Polsce. 

 

Kampania w mediach będzie prowadzona w dniach 15 kwietnia – 15 maja 2019 r., natomiast w swoim wymiarze edukacyjnym będzie realizowana co najmniej do zakończenia 2019 r. 

 

Inicjatorem kampanii jest jej główny Partner – PGNiG Superliga, a organizatorem Polska Agencja Antydopingowa – POLADA, przy współpracy z agencją iMEN DIGITAL. 

 

Honorowy patronat nad kampanią objęło Ministerstwo Sportu i Turystki, Polski Komitet Olimpijski, Światowa Agencja Antydopingowa (WADA – World Anti-Doping Agency) oraz Związek Piłki Ręcznej w Polsce. 

 

Partnerami kampanii są: PGNiG Superliga, PKN ORLEN, Grupa LUX MED, Juventus Academy, Fundacja Orły Sportu oraz iMEN DIGITAL.

Patronat medialny nad kampanią objęły: TVP Sport, Przegląd Sportowy oraz portal Wirtualna Polska.

 

Ambasadorami kampanii zostali:
Jan Błachowicz, Angelika Cichocka, Michał Daszek, Joanna Jędrzejczyk, Marcin Lewandowski, Tomasz Majewski, Arkadiusz Malarz, Arkadiusz Moryto, Michał Pol, Monika Pyrek, Wojciech Włodarczyk, Andrzej Wrona oraz Luiza Złotkowska.

Przedstawiciele partnerów kampanii, biorący udział w panelu dyskusyjnym: 

  • Minister Sportu i Turystyki – Witold Bańka
  • Dyrektor Polskiej Agencji Antydopingowej – POLADA – Michał Rynkowski 
  • Wiceprezes Zarządu PGNiG Superliga – Piotr Należyty
  • Dyrektor Biura Marketingu Sportowego PKN ORLEN – Anna Ziobroń 
  • Prezes Zarządu Grupy LUX MED – Anna Rulkiewicz
  • Prezes Zarządu Juventus Academy – Michał Janicki
  • Prezes Zarządu iMEN DIGITAL – Marek Kaczmar 

Ambasadorzy kampanii, biorący udział w kolejnym panelu dyskusyjnym: 

  • Jan Błachowicz
  • Angelika Cichocka
  • Michał Daszek 
  • Arkadiusz Malarz 
  • Arkadiusz Moryto 
  • Monika Pyrek 
  • Luiza Złotkowska 

To pierwszy tego typu projekt w Polsce, który łączy sportowców, działaczy, kluby oraz organizacje rządowe i pozarządowe.